• club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
Απίστευτη ανατροπή και νίκη Πέρεθ
06/06/2021 17:40

Ένα κλατάρισμα του Φερστάπεν 4 γύρους πριν το τέλος του GP του Αζερμπαϊτζάν του στέρησε μια σίγουρη νίκη. Ο αγώνας, διεκόπη και στην επανεκκίνηση ο Χάμιλτον έπεσε τελευταίος. Πρώτος θρίαμβος του Σέρχιο Πέρεθ με την RBR, εκπληκτικό βάθρο για Φέτελ και Γκασλί.

Έχοντας κυριαρχήσει σε όλο τον αγώνα, μετά τα πιτ-στοπς, ο Φερστάπεν όδευε με άνεση προς τη νίκη στο GP του Μπακού, 6ο φετινό αγώνα της F1, που θα διεύρυνε το βαθμολογικό του προβάδισμα από τον Λιούις Χάμιλτον.

Όμως, ένα κλατάρισμα των ιδιαίτερα καταπονημένων (για 34 γύρους) ελαστικών του, στον πίσω αριστερό τροχό, τον έκανε να χάσει τον έλεγχο της RB16B στην κεντρική ευθεία, να προσκρούσει στις μπαριέρες και να εγκαταλείψει – κάνοντας σαφή τον εκνευρισμό του τόσο στη ραδιοεπικοινωνία και έπειτα, βγαίνοντας από το μονοθέσιο.

Μετά το ατύχημα ο αγώνας διεκόπη, και μετά από 40 λεποτά έγινε νέα, στατική εκκίνηση. Στη διάρκειά της, φάνηκε πολύς καπνός να βγαίνει από τα φρένα της Mercedes W12 του Χάμιλτον. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Λιούις εκκίνησε καλύτερα από τον Πέρεθ, τον πέρασε στην ευθεία, αλλά στην πρώτη στροφή έχασε ολοκληρωτικά το φρενάρισμα και βγήκε στο χώρο διαφυγής, πέφτοντας στην τελευταία θέση.

Έτσι, ο Σέρχιο Πέρεθ δεν δυσκολεύτηκε να πάρει την πρώτη του νίκη με την RBR και δεύτερη της καριέρας του, και οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Πιέρ Γκασλί έκλεισαν το βάθρο – καθώς ο δεύτερος κράτησε εντυπωσιακά πίσω του τη Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ και τη McLaren του Λάντο Νόρις.

Ο πίνακας με την κατάταξη των οδηγών της Formula 1 μετά την ολοκλήρωση του αγώνα στο Μπακού (6 Ιουνίου 2021)

Η εξέλιξη του αγώνα

Στο σβήσιμο των πέντε κόκκινων φώτων οι Λεκλέρ, Χάμιλτον και Φερστάπεν εκκίνησαν αλάνθαστα από τις τρεις πρώτες θέσεις και παρέμειναν σε αυτές στην πρώτη στροφή και για τους επόμενους δυόμισι γύρους. Όμως, στον 3ο ο Χάμιλτον αξιοποίησε το DRS και πέρασε με σχετική άνεση τη Ferrari του Μονεγάσκου, ενώ ακριβώς το ίδιο πέτυχε και ο Φερστάπεν στον 7ο γύρο.

Στο μεταξύ, ο Πέρεθ είχε κάνει εξαιρετική εκκίνηση και από τον πρώτο γύρο βρέθηκε πίσω από το τρενάκι των τριών πρώτων. Ο Μεξικανός δεν δυσκολεύτηκε και αυτός να περάσει για την 3η θέση τον Λεκλέρ, που έμοιαζε με πολύ πιο εύκολη λεία από όσο ίσως θα περίμενε κανείς μετά τις δύο διαδοχικές του πολ ποζίσιονς. Όμως, οι ρυθμίσεις της SF21 εδώ ήταν γνωστό ότι ήταν εστιασμένες στις δοκιμές κατάταξης, αντί του αγώνα.

Ο Λεκλέρ, έτσι, αποφάσισε στον 9ο γύρο να μπει πρώτος στα πιτς, για να κάνει το undercut, τοποθετώντας της σκληρή γόμα – την οποία έτσι κι αλλιώς όλοι θα έβαζαν στο μοναδικό τους πιτ-στοπ, με στόχο να φτάσουν ως τον τερματισμό.

Το ίδιο ρίσκο πήραν νωρίτερα -στον 8ο γύρο- και οι Φερνάντο Αλόνσο (από την 7η θέση) και Λάντο Νόρις, αλλά και αργότερα στον 12ο γύρο ο Λιούις Χάμιλτον, να προλάβει το undercut της RBR, αλλά το ρίσκο δεν απέδωσε για κανέναν από τους τέσσερις.

Ο Φερστάπεν και ο Πέρεθ μπήκαν για το πιτ-στοπ τους στον 13ο και 14ο γύρο και κατάφεραν και οι δύο να περάσουν με χαρακτηριστική άνεση τον Χάμιλτον, και να ανελιχθούν στις δύο πρώτες θέσεις του αγώνα. Η άνεση αυτή δεν είχε να κάνει με την καθυστέρηση 4” του Χάμιλτον στη στάση του (διότι καυστέρησε και ο Πέρεθ), αλλά στους εκπληκτικούς γύρους που έκαναν ο Ολλανδός και ο Μεξικανός πριν την είσοδό τους στα πιτς, με φθαρμένη μαλακή γόμα έναντι στη φρέσκια σκληρή του Άγγλου της Mercedes.

Ο Φερστάπεν σύντομα οικοδόμησε διαφορά 3 δευτερολέπτων από τον Πέρεθ στην κορυφή, καθώς ο Μεξικανός κρατούσε τον Χάμιλτον πίσω του εκτός ζώνης DRS. Στον 19ο γύρο την τέταρτη θέση κατείχε ο Λανς Στρολ, που είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα και δεν είχε κάνει ακόμα πιτ-στοπ, εμπρός από τους Γκασλί, Λεκλέρ, Φέτελ, Τσουνόντα, Νόρις, Μπότας, Ρικιάρντο, Αλόνσο.

Κι ενώ στους επόμενους δέκα γύρους οι διαφορές αυξάνονταν, τουλάχιστον στις θέσεις της κορυφής, στον 31ο εξανεμίστηκαν μεμιάς με την είσοδο του οχήματος ασφαλείας. Αιτία ήταν το σφοδρό ατύχημα του Λανς Στρολ της Aston Martin, που έχασε τον έλεγχο με μεγάλη ταχύτητα στην ευθεία με το κλατάρισμα ενός από τα πίσω ελαστικά της Pirelli, μετά από καταπόινηση 31 γύρων. Ο Καναδός προσέκρουσε στις μπαριέρες τις ευθείας υπό γωνία, η ταχύτητα εκτονώθηκε στην ευθεία κι έτσι δεν υπέστη τραυματισμό.

Το όχημα ασφαλείας αποχώρησε πέντε γύρους μετά, και ο Φερστάπεν δεν δυσκολεύτηκε να παίξει το παιχνίδι της επανεκκίνησης, και κράτησε άνετα την πρώτη θέση. Ο Πέρεθ επίσης έλεγξε τον Χάμιλτον που παραμόνευε, και η μεγάλη μάχη δόθηκε για τις θέσεις 4-6. Ο πολύπειρος Φέτελ εκμεταλλεύτηκε άρτια την ευκαιρία να περάσει τον Λεκλέρ για την 5η θέση, και σύντομα έκανε το ίδιο και απέναντι στον Πιέρ Γκασλί για να ανέβει τέταρτος.

Ώσπου ήρθε ο 47ος γύρος, και το ατύχημα του Φερστάπεν, που έβγαλε για δεύτερη φορά το όχημα ασφαλείας στην πίστα. Δύο γύρους αργότερα οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να διακόψουν τον αγώνα, και τα μονοθέσια επέστρεψαν στη γραμμή των πιτς.

Μετά την επανεκκίνηση, και το συμβάν με τον Χάμιλτον, ο Πέρεθ κράτησε με άνεση τη νίκη στους δύο τελευταίους γύρους και ο Σεμπάστιαν Φέτελ την εντυπωσιακή 2η θέση, καταρρίπτοντας κάθε αποδοκιμασία που γνώρισε τους τελευταίους μήνες. Η μεγάλη μάχη του τέλους μεταξύ του Πιέρ Γκασλί, του Σαρλ Λεκλέρ και του Λάντο Νόρις έληξε υπέρ του πρώτου.


btm