• club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
Πώς εξηγούν Χάμιλτον-Mercedes τη στρατηγική ήττα τους
20/06/2021 23:13

Ο Λιούις Χάμιλτον δήλωσε ότι δεν μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο στο GP της Γαλλίας παρά να ελπίζει ότι τα ελαστικά του θα αντέξουν για να μην τον προσπεράσει ο Μαξ Φερστάπεν.

Καθώς η Mercedes είπε ότι “κάπου χάσαμε ένα δευτερόλεπτο” που κόστισε την πρωτοπορία στον Λιούις Χάμιλτον στο πρώτο πιτ-στοπ του GP Γαλλίας, ο Βρετανός είπε ότι δεν είχε επιλογή παρά να μείνει στην πίστα μετά το δεύτερο πιτ-στοπ του Μαξ Φερστάπεν.

Ο Χάμιλτον πήρε την πρωτοπορία του αγώνα στη δεύτερη στροφή του αγώνα, μετά από ένα μικρό λάθος του Φερστάπεν, αλλά την έχασε πάλι στον 18ο γύρο έπειτα από το undercut (τη νωρίτερη είσοδο στα πιτς) του Ολλανδού και της Red Bull.

Παρότι ο Μαξ ήταν επικεφαλής του αγώνα, η πίεση των δύο Mercedes οδήγησε την RBR στην απρόσμενη απόφαση να κάνει ο Φερστάπεν και δεύτερο πιτ-στοπ, πιστεύοντας ότι με πιο φρέσκια και μαλακότερη γόμα θα μπορούσε να τις φτάσει και πάλι, και να τις περάσει μέσα στην πίστα. Ο Ολλανδός, έτσι, έκανε δεύτερο πιτ-στοπ στον 33ο γύρο (ο μόνος από όλους τους οδηγούς που άλλαξε δύο φορές ελαστικά), και κατάφερε το σχέδιο περνώντας τον Χάμιλτον για τη νίκη στον προτελευταίο γύρο του αγώνα.

Ο Χάμιλτον εξήγησε πως μετά το δεύτερο πιτ-στοπ του Φερστάπεν “η μόνη επιλογή που είχα ήταν να μείνω έξω. Αν έκανα και δεύτερο πιτ-στοπ δεν θα ήμουν και πάλι σε θέση να κινηθώ ταχύτερα διότι ήταν πολύ γρήγοροι στις ευθείες. Οπότε, το μόνο που είχα να κάνω ήταν να μείνω έξω και να ελπίζω ότι τα ελαστικά θα κρατήσουν”.

Είναι ειρωνικό ότι η πρόωρη είσοδος του Φερστάπεν στα πιτς ουσιαστικά προκλήθηκε από την επίσης πρόωρη του Βάλτερι Μπότας – ώστε ο Ολλανδός να αμυνθεί από το undercut του Φινλανδού. Όμως, ο διευθυντής της Mercedes AMG F1 Τότο Βολφ εξήγησε ότι “δεν είχαμε επιλογή. Ένα ελαστικό του Βάλτερι άρχισε να εμφανίζει κραδασμούς, και ανησυχούσαμε ότι θα φτάσουν στην ανάρτηση. Μπορούσε να καταρρεύσει η ανάρτηση ανά πάσα στιγμή, διότι είχε κάνει ένα μπλοκάρισμα που προκάλεσε μια ισοπέδωση του ελαστικού. Ξέραμε ότι θα ξεκινούσαμε πολύ νωρίς τα πιτ-στοπς, αλλά δεν είχαμε επιλογή”.

Ο Αυστριακός συμπλήρωσε: “Βρισκόμασταν στην κορυφή διότι ο Μαξ είχε κάνει ένα λάθος, οπότε ήταν κάτι που μας παραχωρήθηκε. Μετά, ο ρυθμός μας ήταν καλός. Χρειαζόμασταν διαφορά 3 δευτερολέπτων για να προστατευθούμε από το undercut [του Φερστάπεν]. Αλλά δεν ήταν αρκετό αυτό που είχαμε. Μας έλειπε ένα δευτερόλεπτο, και κάπου το χάσαμε”.

Σχετικά με την απώλεια της πρωτοπορίας στο πρώτο πιτ-στοπ, ο Χάμιλτον υποστήριξε: “Δεν ξέραμε πόσο ισχυρή επίδραση θα είχε το undercut. Προφανώς είχαν καλή στρατηγική και δούλεψε πολύ καλά σήμερα. Συγχαρητήρια στον Μαξ, έκανε σπουδαία δουλειά σήμερα. Είχαν καλύτερη τελική ταχύτητα στην ευθεία όλο το τριήμερο, και δεδομένου ότι είχαμε δυσκολίες την Παρασκευή, είμαι χαρούμενος με το σημερινό αποτέλεσμα. Φυσικά δεν κερδίσαμε, παρότι ήμασταν επικεφαλής του αγώνα, όμως παρόλα αυτά κάναμε έναν καλό αγώνα”.

Και ο Βρετανός κατέληξε, μετά την τρίτη διαδοχική νίκη της RBR, η οποία αντέστρεψε πλήρως τα δεδομένα μετά τους τέσσερις πρώτους φετινούς αγώνες: “Πρέπει να βρούμε λίγη ταχύτητα, αυτό είναι σίγουρο. Μπορεί να δει κανείς ότι ο περισσότερος χρόνος που χάναμε σήμερα ήταν στις ευθείες, οπότε πρέπει αναμφίβολα να ψάξουμε εις βάθος για να βρούμε τους λόγους γι’ αυτό, αν έχει να κάνει με την ισχύ ή με την αεροδυναμική αντίσταση. Όμως, εξακολουθούμε να έχουμε ένα συνολικά καλό αυτοκίνητο”.


btm