• club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
  • club
Ράλι Ντακάρ: Ο Λεμπ μείωσε τη διαφορά από τον Αλ Ατίγια, αλλά μόνο κατά 3 λεπτά
06/01/2022 22:46
Ράλι Ντακάρ: Ο Λεμπ μείωσε τη διαφορά από τον Αλ Ατίγια, αλλά μόνο κατά 3 λεπτά

Στη χειρότερή του μέρα στο φετινό Ντακάρ ο Νάσελ Αλ Ατίγια έγραψε τον όγδοο χρόνο, αλλά κράτησε τη διαφορά του στα 35 λεπτά από τον Σεμπαστιάν Λεμπ – Παρθενική νίκη του πρώτην αστέρα του MotoGP Ντανίλο Πετρούσει στις μοτοσικλέτες,, παραμένει επικεφαλής ο Σαμ Σάντερλαντ.

Η πέμπτη αγωνιστική ημέρα του Ράλι Ντακάρ 2022 περιλάμβανε μία από τις μεγάλες φετινές ειδικές, 421 αγωνιστικών χιλιομέτρων, που έστειλε τους αγωνιζόμενους στο Ριάντ για τη διανυκτέρευση. Σε αυτήν ο Χενκ Λάτεγκαν της εργοστασιακής Toyota Gazoo σημείωσε, στα 27 του χρόνια, την παρθενική του νίκη σε ειδική του Ντακαρ.

Ο Νοτιοαφρικανός, παρότι στα πρώτα χιλιόμετρα αναγκάστηκε να οδηγεί με ανοικτή πόρτα (κεντρική φωτό), κατάφερε να κερδίσει τον Σεμπαστιάν Λεμπ της Prodrive με διαφορά δύο λεπτών, καθώς ο πρωτοπόρος της γενικής κατάταξης Νάσερ Αλ Ατίγια περιορίστηκε στην 8η θέση. Ωστόσο, ο οδηγός από το Κατάρ, επίσης της Toyota Gazoo, έχασε μόνο 3 λεπτά από τον Γάλλο – με αποτέλεσμα η διαφορά των δύο διεκδικητών της φετινής νίκης να μην πέσει κάτω από τα 35 λεπτά.

Ράλι Ντακάρ: Ο Λεμπ μείωσε τη διαφορά από τον Αλ Ατίγια, αλλά μόνο κατά 3 λεπτά
TOYOTA EUROPE

Στο 159o επικεφαλής της ειδικής πέρασε ο Στεφάν Πετερανσέλ, με το ηλεκτρικό Audi RSQ e-tron, αλλά ο Γάλλος ρέκορντμαν νικών του Ντακάρ αναγκάστηκε σύντομα να σταματήσει για να προσφέρει στον Κάρλος Σάινθ ένα αμορτισέρ του αυτοκινήτου του – δεδομένου ότι ο Ισπανός ήταν ο μοναδικός οδηγός της Audi με ρεαλιστικές ελπίδες να μπει στη δεκάδα, μετά την καταστροφική πρώτη ημέρα για την ομάδα.

Ο Σάινθ με τη σπασμένη ανάρτηση του RS Q e-tron του, έχασε πάνω από μία ώρα μέσα στην ειδική, μέχρι να κάνει τις επιδιορθώσεις με τη βοήθεια του Πετερανσέλ, και έτσι έπεσε στην 22η θέση της γενικής, 3:19 ώρες πίσω από τον Αλ Ατίγια.

Ο Πετερανσέλ με συνολικές ποινές 46 ωρών για τα μυριάδες προβλήματά του στον φετινό αγώνα, βρίσκεται στην 73η θέση της γενικής. Κατά συνέπεια, από την τριάδα της εταιρείας του Ίνγκολσταντ, στην υψηλότερη θέση της γενικής πια -στην 16ή- βρίσκεται ο Ματίας Έκστρομ, 2:46 ώρες πίσω από τον Αλ Ατίγια.

Την πρώτη τετράδα της γενικής κλείνει το δίδυμο της Overdrive Toyota των Λούτσιο Αλβάρεζ και Γιαζίντ Αλ Ραζί, στα 51 και 54 λεπτά αντίστοιχα πίσω από την κορυφή, οι οποίοι εκμεταλλεύθηκαν την ποινή 5 ωρών που επιβλήθηκε στον Ζινιέλ ντε Βιγέρ της Toyota Gazoo διότι χθες πέρασε πάνω από μια πεσμένη μοτοσικλέτα, την οποία ο αναβάτης της προσπαθούσε να σηκώσει – αλλά πρόλαβε να διαφύγει από τον επερχόμενο κίνδυνο.

Στις μοτοσικλέτες, και πάλι αστέρας της ημέρας ήταν ο Ντανίλο Πετρούτσι, που συνεχίζει την εντυπωσιακή του μετάβαση από τις πίστες του MotoGP στους αμμόλοφους του Ντακάρ. Ο Ιταλός κατέκτησε την παρθενική του νίκη μόλις στην 5η ειδική της ζωής του στο Ντακάρ, έπειτα από ποινή που δέχθηκε ο ταχύτερος της ημέρας Τόμπι Πράις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στην απλή διαδρομή μετά την ειδική.

Ράλι Ντακάρ: Ο Λεμπ μείωσε τη διαφορά από τον Αλ Ατίγια, αλλά μόνο κατά 3 λεπτά
RED BULL CONTENT POOL

Ο Αυστραλός της ΚΤΜ, δις νικητής του αγώνα, κυριάρχησε με διαφορά 4:14 λεπτών, αλλά αργότερα δέχθηκε ποινή 6 λεπτών, που τον έριξε στην 5η θέση της ημέρας. Έτσι, νικητής αναδείχθηκε ο Πετρούτσι, που ήταν μόλις 2 δευτερόλεπτα ταχύτερος του Ρος Μπραντς της εργοστασιακής Yamaha.

Ο Πετρούτσι με την ΚΤΜ της ομάδας Tech 3, ήταν και χθες πρωταγωνιστής, με τον τρίτο χρόνο στην 4η ειδική – αλλά με συνολικές ποινές 11:41 ωρών, και το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετώπισε στην 2η ειδική, οπότε δεν μπορούσε να ειδοποιήσει το συνεργείο του επειδή έχασε το τηλέφωνό του, δεν έχει καμία ελπίδα για διάκριση.

Οι τέσσερις πρωτοπόροι της γενικής χωρίστηκαν από ενάμισι λεπτό μεταξύ τους σήμερα, κι έτσι δεν άλλαξαν πολλά στις θέσεις τους. Ο Ματίας Βάλκνερ της ΚΤΜ ήταν μισό λεπτό ταχύτερος από τον Σαν Σάντερλανντ της GasGas, κι έτσι μείωσε, λίγο, τη διαφορά των δύο στις ισάριθμες πρώτες θέσεις, στα 2:29. Ο τρίτος της γενικής Αντριέν βαν Μπεβερέν της Yamaha έχασε ένα λεπτό από τον Σάντερλαντ, κι έτσι υστερεί κατά 6 λεπτά από τον Βρετανό.

Ράλι Ντακάρ: Ο Λεμπ μείωσε τη διαφορά από τον Αλ Ατίγια, αλλά μόνο κατά 3 λεπτά
RED BULL CONTENT POOL

Η πολύ ηχηρή εγκατάλειψη της ημέρας ήταν ο εξαιρετικού, μέχρι τότε, Σκάιλερ Χάους της Huqsvarna, που πρωταγωνιστούσε μέχρι τη στιγμή της βίαιης σημερινής του πτώσης, που τον άφησε τραυματισμένο. Ο Αμερικανός κατάφερε να σηκωθεί και να τερματίσει την ειδική, αλλά ο τραυματισμός του ήταν αρκετά εκτεταμένος και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Τραυματισμό στον ώμο υπέστη και ο Ζοάν Μπαρέδα Μπορτ της εργοστασιακής Honda, που επίσης τερμάτισε την ειδική και μετά την εγκατάλειψη του Χάους μπήκε στη δεκάδα της γενικής – αλλά ακόμα δεν είναι σίγουρο αν ο Ισπανός θα είναι σε θέση να συνεχίσει αύριο.

Τόσο στις μοτοσικλέτες όσο και στην κατηγορία Classic, που αγωνίζονται οι Βαγγέλης Μπερσής και Φώτης Κουτσουμπός, οι οργανωτές περιόρισαν το μήκος της Ειδικής λόγω υψηλού φόρτου εργασίας των πτητικών μέσων άμεσης ανάγκης και την τερμάτισαν στο μέσον της ημέρας.

Το ελληνικό πλήρωμα ξεκίνησε την ημέρα από την 80η θέση, έχοντας κερδίσει επτά θέσεις στην κατηγορία Classic την προηγούμενη ημέρα – παρότι οι Μπερσής και Κουτσουμπός χρειάστηκε να επιδιορθώσουν μέσα στην ειδική ένα πρόβλημα στην ανάρτηση. Παράλληλα, ο συνοδηγός κατάφερε με επιτυχία να βγάζει ο ίδιος τις μέσες ωριαίες ταχύτητες, μετά το πρόβλημα στο αντίστοιχο εξάρτημα, μαζί με την πλοήγηση.


btm